• Kvenenes felles flagg er heist opp ved Bietilægården i Vadsø for å markere "Kvenfolkets dag" i 16. mars i 2018.

Flagget er designet av Bengt Johansson-Kyrö fra Jukkasjärvi utenfor Kiruna i Nord-Sverige og brukes allerede av Kiruna kommune som flagg for kvenene på den felles markeringsdagen 16. mars. På en blå bakgrunn ligger en solblomst (auringonkukka) som er funnet på en rekke gjenstander i det kvenske området i Sverige og Finland. (Norrboten og Tornedalen). Eksempler på slike gjenstander skal ha vært jakthorn, vevstoler, båter m.m.
    Photo: Siltala, Sonja / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kvenenes felles flagg er heist opp ved Bietilægården i Vadsø for å markere "Kvenfolkets dag" i 16. mars i 2018. Flagget er designet av Bengt Johansson-Kyrö fra Jukkasjärvi utenfor...