• Gruppebilde av "Kjell´s klasse" (Kjell Hoel, sønnen til Olaf Hoel), første klassetrinn i Finnmark off. Gymnas i Alta våren 1951. Kjell Hoel er ikke med på bildet.

Forreste rekke fra venstre: Elsa Berg (Øksfjord, Loppa), Grete Rasmussen (Gamvik), Åse Kummeneje (Talvik), Ole K Sara (Kautokeino), Hildur Holmen (Talvik), Inger Nilsen (Øksfjord), Inger Johansen (Burfjord, Kvænangen).
2. rekke fra venstre: Jens Sevald Bredal-Hansen (Talvik), Arna Bjørnes (Alta), Gerd Irene (Lilla) Olsen (Kautokeino), Ivar Noodt (Porsanger), Aud Eriksen (Gamvik), Sigurd Mortensen (Kvalsund).
3. rekke fra venstre: Terje Olsen (Kautokeino), Olaf I Andersen (Ingøy), Ulf Thomassen (Talvik kommune), Kjell Ottem (Alta), Arne Biedilæ (Skallelv, Vadsø), Karl Norman Berg (Isnestoften), Talvik. Albert Larsen (Hasvik) og Per Anton Sætrum (Kistrand, Porsanger). Bakerst til venstre er klassestyrer Kjell Tveit (Voss).

Olaf Hoel (1903-1970) var den første rektoren ved fylkets første gymnas Finnmark off. Gymnas i Alta i årene 1948-1952. Kjell F. Hoel har gitt en liten bildesamling etter sin far fra hans tid i Alta til Finnmark fylkesbibliotek. Olaf Hoel gjorde en pionerinnsats for skolen under gjenreisningen av landsdelen etter krigen.
    Photo: Hoel, Olaf / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Gruppebilde av "Kjell´s klasse" (Kjell Hoel, sønnen til Olaf Hoel), første klassetrinn i Finnmark off. Gymnas i Alta våren 1951. Kjell Hoel er ikke med på bildet. Forreste rekke f...