• Fotograf Elisabeth Meyer har fotografert postfører Anders Nilsen Slangeng eller Badjenjár Ánde. Han var fra Badjenjárga. Anders Nilsen Slangeng poserer med posthornet og postsekken på ryggen, foran et postkontor i Karasjok. Anders var ektemann til Berit Pettersdatter West. Hans foreldre var Nils Andersen Badjenjarg (småbruker) 1851-1917 og Anne Aslaksdatter Gaino (1855-1898). I Geni er han oppført som korporal, småbruker, postfører og predikant. Født 2.februar 1882 (torsdag) på Karasjokfjellet, Karasjok, Indre Finnmark, Norge. Død 28.juni 1973 (torsdag) på Karasjok sykestue, Karasjok, Indre Finnmark 91 år gammel. Han bodde i Badjenjárga, Karasjok kirkested.
    Photo: Meyer, Elisabeth / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Fotograf Elisabeth Meyer har fotografert postfører Anders Nilsen Slangeng eller Badjenjár Ánde. Han var fra Badjenjárga. Anders Nilsen Slangeng poserer med posthornet og postsekken...