• Skoleelever på Oppistun Børli, arrangement i regi av Kongsvinger Museum. Oppistun Børli er en husmannsplass i Eidskog kommune, Hedmark. Den er kjent som et kunstnerhjem ettersom forfatteren Hans Børli (1918–1989) ble født og vokste opp her. Stedet ble ryddet av skogfinner tidlig på 1700-tallet. Børli-familien ble knyttet til stedet da Hans Børlis oldefar bosatte seg her i 1860. Hans Børli bodde i barndomshjemmet fram til 1946. Arrangement. Publikumsarrangement.
    Photo: Løken, Bård / Anno – Museene i Hedmark

Skoleelever på Oppistun Børli, arrangement i regi av Kongsvinger Museum. Oppistun Børli er en husmannsplass i Eidskog kommune, Hedmark. Den er kjent som et kunstnerhjem ettersom fo...