• Julekort. Ubrukt. Forlaget Åsmund S. Lærdals Forlag, Stavanger, utga i 1941 10 julekort med God Norsk Jul.  Nissene på disse kortene hadde store røde nisseluer. Kortene ble forbudt av den tyske okkupasjonsmakten. Som en reaksjon på dette forbudet ble det tegnet en rekke julekort der julenissene hadde blå, grønne eller gule nisseluer. Her koker nissene julegrøt. I bakgrunnen et vinterlandskap.
    Photo: Norsk Folkemuseum

Julekort. Ubrukt. Forlaget Åsmund S. Lærdals Forlag, Stavanger, utga i 1941 10 julekort med God Norsk Jul. Nissene på disse kortene hadde store røde nisseluer. Kortene ble forbudt...