• Åpningen av Østfoldbanen Halden-Kornsjø og Dalsland Jernväg - tegninger av von Hanno - fra Kornsjø med vanntårnet
    Photo: Hanno, Andreas Friedrich Wilhelm von / Norsk Jernbanemuseum

1 comment

• Hei denne tegning av vanntårnet på Kornsjø har feil plassering av vanntårnet.Dette bildet viser mot fjellskjæringen retning mot Halden.Se på bilde nr 8 som viser riktig plassmering av det gamle vanntårnet. Hvorfor det er tegnet på feil side kan muligens være at tegneren har laget bildet senere og ikke husket plasseringen eller en annen årsak. Det «nye» vanntårnet var derimot plassert på ca. det stedet hvor tegningen viser men det var ca 20 år senere.