• Bilde fra Lillehammer jernbanestasjon en sommerdag 1951-1956, som viser både gående, syklende og reisende til og fra stasjonen. Reisebyrået er til høyre på bildet. Skiltet på bussen til venstre viser Dalseter og Skåbu, hvor buss-sjåføren står på taket og fester bagasjen til passasjerer. Bussen til høyre er skiltet til Gausdal. Bilen ved siden av bussen er en Ford og bilen nr. 3 fra venstre er en Plymouth.
    Photo: Mesna-Foto / Norsk vegmuseum

Lillehammer jernbanestasjon ca.1951-1956

1 comment

• Datering 1962 er feil. Busstasjonen, som vi da skulle sett i bakgrunnen, ble tatt i bruk i 1958. Da var den gamle reisebyrå-bygningen revet. Bildet kan ut fra de to bussene være tatt tidligst i 1951 - antar senest i 1956.