• Dette bildet er fra Haukeberg i Eidsbygda, Rauma kommune. Det gamle våningshuset er fjernet. Ellers er tunet veldig likt i dag  2019.  I vestre bildekant, bakfra, kommer bygdavegen fra Frisvoll,og fortsetter ovenfor Haukeberg, mot Eid Prestegård og Søberg. Grenda på andre sida av dalen er Øvre Hatle. Fjellet er Oksen, eller Kvitfjellet, mellom Rødven og Eidsbygda. Det er nå anlagt fylkesveg i dalen, som ender i Nordvika, utenom bildekanten til venstre. Utenom bildekanten til høyre ligger Eid kirke. (Info:
Eyolf Sæbø) , gårdsbruk, t. Fra Nordmøre museums fotosamlinger, Halås-arkivet.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette bildet er fra Haukeberg i Eidsbygda, Rauma kommune. Det gamle våningshuset er fjernet. Ellers er tunet veldig likt i dag 2019. I vestre bildekant, bakfra, kommer bygdavegen...

1 comment

• Dette bildet er fra Haukeberg i Eidsbygda, Rauma kommune. Det gamle våningshuset er fjernet. Ellers er tunet veldig likt i dag. I vestre bildekant, bakfra, kommer bygdavegen fra Friisvoll,og fortsetter ovenfor Haukeberg, mot Eid Prestegård og Søberg. Grenda på andre sida av dalen er Øvre Hatle. Fjellet er Oksen, eller Kvitfjellet, mellom Rødven og Eidsbygda. Det er nå anlagt fylkesveg i dalen, som ender i Nordvika, utenom bildekanten til venstre. Utenom bildekanten til høyre ligger Eid kirke.