• Dette fotografiet er tatt fra Veldrebakken (veien fra Larvik ut mot Helgeroa og Nevlunghavn) ut mot Larviksfjorden. Området  vi ser heter Langestrand. Litt til venstre for midten, ser vi Langestrand kirke. Den 8-kantede kirken ble bygget i 1818. (Vi aner også så vidt spiret på Larvik kirke på andre siden av fjorden, litt til høyre for det ene store treet.) (Info: Jan Einar Bredal).  - et skip på fjorden.
 Bilde fra Marie Knudtzon (1879-1966) sin fotosamling. Se bilde nr KMb-2010-011.0001 for mer biografi. Fra Nordmøre museum sin fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Dette fotografiet er tatt fra Veldrebakken (veien fra Larvik ut mot Helgeroa og Nevlunghavn) ut mot Larviksfjorden. Området vi ser heter Langestrand. Litt til venstre for midten, ...

1 comment

• Dette fotografiet er tatt fra Veldrebakken (veien fra Larvik ut mot Helgeroa og Nevlunghavn) ut mot Larviksfjorden. Området i vi ser heter Langestrand. Litt til venstre for midten, ser vi Langestrand kirke. Den 8-kantede kirken ble bygget i 1818. (Vi aner også så vidt spiret på Larvik kirke på andre siden av fjorden, litt til høyre for det ene store treet.)