• Havstien som går mellom Lillesanden og Klubba på Kirkelandet i Kristiansund er satt i stand på dugnad av Kristiansund og Nordmøre Turistforening.  Stien følger terrenget langs sjøkanten mot Klubba. Terrenget er ganske kupert, men det er bygd både bruer og trapper for å gjøre turen fremkommelig. På turen får du oppleve en fantastisk havutsikt når du går over berghamrene helt ute ved havet. Samtidig som du får nærkontakt med sjøen når stien går helt nede i flomålet. På turen langs Havstien får du se flere kulturhistoriske severdigheter. Ved Klubba ligger det flere bunkersanlegg fra andre verdenskrig, som stien går gjennom. På returen kan du gå langs de gamle vannoppsamlingsmurene i Kringsjå. Her er det satt opp flere infotavler om selve Kringsjå og den spesielle faunaen i området.
Badeplassen «Litjsand» har stupebrett. Storsand ligger lengre vest. I mellom ligger Neset, som dyktige svømmere kan stupe fra.  Øst for Litjsand ligger Sommervollen, som var ekserserplass for Storgatens guttekorps.
Datering usikker. Fra Nordmøre museums fotosamlinger, Myren-arkivet.
    Photo: Nordmørsmusea

Havstien som går mellom Lillesanden og Klubba på Kirkelandet i Kristiansund er satt i stand på dugnad av Kristiansund og Nordmøre Turistforening. Stien følger terrenget langs sjøk...