• Amerikansk veghøvel "Russel Grader"  i arbeid i Østfold 1924, i følge merking.  Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 47-mai 1924. Artikkel om "Prøve med den amerikanske veihøvel "Russel Grader" samt skrapning av veibanen med "Western" skrape", av overingeniør Thor Olsen. Befaring  med vegdirektoratets og Østfold fylkets ingeniører.  Andre bilder av veghøvelen som er illustrert i artikkelen vises i bilde 2/5 og 3/5. Bilde 4/5: "Skraperne av "Western"-typen forarbeides som nævnt ved fylkets verksted og utstyres nu med en fast arm paa den ene side for styring av hele redskapen foruten den bevægelige for stillingen av bladene , som det vil sees av fig. 5". Bilde 5/5: Vedlikeholdsarbeid med amerikansk vegskrape utføres i Østfold.

Amerikansk veghøvel "Russel Grader" i Østfold 1924