• Vefsn bygdebok særbind VI a. De første flyene som gikk ned på Hattfjelldalsvollen, av typen Tiger Moth norskbygde militærfly DH82. Personene er fra venstre Torger J. Hattfjelldal (Innigarden), flyger, løytnant Odd Chr. Ystgård, Hans Kalkvik, mekaniker, fenrik Tore Holm, Emil Hansen og Sverre Olsen. Flyene har henhodsvis nummer 143 og 145.
    Photo: Helgeland Museum
    Photo: Helgeland Museum

Vefsn bygdebok særbind VI a. De første flyene som gikk ned på Hattfjelldalsvollen, av typen Tiger Moth norskbygde militærfly DH82. Personene er fra venstre Torger J. Hattfjelldal (...