• Demonstrasjon av Bitvargen veghøvel i Sverige 1924.
Bilde 1/4:  "Nedhøvlet og utvidet veg ved Munkedal", i følge merking. På skiltet foran på kjøretøyet står "Bitvargen AB Vägmaskiner Stockholm. Sannsynlig står vegdirektør Baalsrud helt til venstre og vegsjef Munch helt til til høyre på bildet. Jens Laurits Aarup Munch var vegsjef for Østfold fylke 1917-1936.
Bilde 2/4: Fotonr: NVM00F36021 "Bitvargen veghøvel. Bilde fra Munkedal ved Uddevalla", i følge merking.
Bilde 3/4: Fotonr: NVM00F36020  "Munch 12.12. 24. Reisen til Uddevalla høsten 1924", i følge merking. Bildet er illustrert jfr. "Fig.15. Bitvargen i arbeid", fra en artikkel i "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 6-juni 1925. "Seneste metoder for bygning og vedlikehold av veier utsat for veitrafik. Erfaringer fra Østfold fylke". Overingeniør J. Munchs foredrag ved veivæsenets jubileum 10. desember 1924".  Se vedlegg i Nedlastinger.
Bitvargen ble produsert av AB Vägmaskiner, Stockholm, Sverige. Opplysninger fra Jan-Olof Montelius ved Väghistoriska samlingarna, Trafikverket. Borlänge. Refererer til deler av brosjyren om Bitvargen, fra Ahlström & Nordbergs boktryckeri, Stockholm 1925. Se vedlegg i Nedlastinger.

Fra Wikipedia: "Bitvargen, väghyvel/vägskrapa med reglerbara hyvelblad tillverkad av Bitvargen AB Vägmaskiner med början under 1920-/30-talet. De första bitvargarna var närmast kopior av de från 1932 importerade amerikanska av typen Wehr, vilket gjorde att produktionen snabbt kunde komma igång".

Bilde 4/4: Fotonr: NVM00F01234  Bilde fra Norsk vegmuseums fotoarkiv viser Bitvargen med slepeskrape ved Stockholm 22. august 1925.  "Meddelelser fra Veidirektøren", Nr. 10-oktober 1925. "Studiereise i Sverige. Norske veiingeniører studerer forskjellige systemer for veidækker og veivedlikehold. Kontraktørvedlikehold". Av overingeniørene Dahle og Riise. Se vedlegg i Nedlastinger.

Demonstrasjon av Bitvargen veghøvel i Sverige i 1924