• "17/5-44." Foto av to unge piker i Kristiansund på nasjonaldagen under okkupasjonen. Fotografen står i Tempoveien og ser i retning Ivar Aasens gate. Husene man ser til høyre og bak til høyre er de kommunale bolighusene i Tollåsenga. Huset bak til høyre har adresse Johan P. Clausens gate 19a og 19b. Min oldefar Johan Dyrseth var byggmester og bygde disse husene under krigen for så å flytte inn der da de var ferdig. (Info:
Tor Aage Dyrseth Zdrinka 2017) .  Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

"17/5-44." Foto av to unge piker i Kristiansund på nasjonaldagen under okkupasjonen. Fotografen står i Tempoveien og ser i retning Ivar Aasens gate. Husene man ser til høyre og bak...

1 comment

• Etter litt leting i bilder og kart må fotografen her stå i Tempoveien å se i retning Ivar aasens gate. Husene man ser til høyre og bak til høyre er de kommunale husene i Tollåsenga. Huset bak til høyre har adresse Johan P. Clausens gate 19a og 19b. Min oldefar Johan Dyrseth var byggmester å bygde disse husene under krigen for så å flytte inn der da de var ferdig.