• 2 kvinner og 2 menn står rundt ei orienteringstavle (retningsskive) på Værskei i Gausdal. Mannen til venstre er Gundbrand Brager, Hedalen, Sør-Aurdal.
    Photo: Ukjent Person / Bagn Bygdesamling

2 comments

• Bildet er tatt på Værskei.
  • Dette er ingen merkestein, men en orienteringstavle fra 1934, eller retningsskive som det nå for tiden kalles. Marmorplaten ble ødelagt og en ny stålplate er anbrakt på toppen. Sidene er kledd med skifer, ferdig renovert i 1997.
    Johan Kofstad som har hytte på Værskei siden 1963, har identifisert 10 feil på nåværende skive, og har tilskrevet både Gausdal kommune, Gausdal Fjellstyre og Langsua Nasjonalparkstyre uten å få svar.