• Prospektfotografi av Tunheim og Mattisgarden på Østrem, Emblem.
    Photo: Sunnmøre Museum
  • Prospektfotografi av Tunheim og Mattisgarden på Østrem, Emblem.
    Photo: Sunnmøre Museum

Prospektfotografi av Tunheim og Mattisgarden på Østrem, Emblem.

1 comment

• Strengt tatt så er det hovudsakleg Gnr. 4 Bnr. 7 "Tunheim" me ser mest av på desse to bileta. Det er den vesle løa og huset som ligg nærmast fotografen. Løa i Mattisgarden ligg lenger mot høgre og er skjult bak trea mens hovudhuset i Mattisgarden er det lyse huset med ark. Tunheim var opphaveleg bygd av (Nils) Matias Ole Anders Halvorson Østrem (1852-1936) som kårtun. Han vart helst kalla Mattis og var den som gav garden sitt folkelege namn. Han var først ute med småkraftverk i Borgund (ingeniør Arne Barmann var inngift slekt ) med vassrør i eik og kraftverk som han henta med eigen sluppgaleas i England på veg heim etter fiskeeksport til middelhavslanda. Han hadde stor sjøbu ved Østremsjøen og føregongsmann når det gjaldt å dyrke opp til hestedrift på eigen gard. Han gav kårbruket til sonesonen Odd Ragnvaldson Garshol (f.1916) då han kun var 12 år gamal. Sidan har småbruket vore i same slekta. MAlvin Garshol er dagens eigar.