• Mathis Johansen Eira med Sara Mortensdatter Hætta etter dåpshøytideligheten i Kautokeino kirke. NB:  I en gammel bok utgitt av Sogneprest Le Maire etter at han forlot Finnmark, står det en annen tekst til dette bildet: "Far bærer lille Inger ut av kirken etter dåpshøytideligheten i Kautokeino kirke." Fotografert av Elisabeth Meyer, sannsynligvis ved påsketider 1940. Vi er derfor usikre på om navnet på barnet er Sara eller Inger.
    Photo: Meyer, Elisabeth / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Mathis Johansen Eira med Sara Mortensdatter Hætta etter dåpshøytideligheten i Kautokeino kirke. NB: I en gammel bok utgitt av Sogneprest Le Maire etter at han forlot Finnmark, stå...