• Oppl. tekst: Viser Vesterfjell i bakgrunnen. Huset til venstre er "doktorgården" på Storforshei hvor familien bodde til 1920. Huset til høyre for dette er bryggerhus, vedskjul, gris/hønsehus. Deretter først hjem fra 1912 til 1914-15 ?, senere bebodd av oppsynsmann Henrik Karlsen. Helt til høyre sees en del av Tusenhjemmet hvor blant annet Gustav Sorsell med familie bodde, D.I.O.C. hadde ekspropiert Storforshei og husene ble benyttet til boliger.
    Photo: Helgeland Museum

Oppl. tekst: Viser Vesterfjell i bakgrunnen. Huset til venstre er "doktorgården" på Storforshei hvor familien bodde til 1920. Huset til høyre for dette er bryggerhus, vedskjul, gri...