• Mathis Johansen Sara og Inga Johansdatter Sara fotografert inne i lavvoen. Fotografert i Kautokeino i periden 1939-40. Begge er kledd i samiske drakter. Mathis bærer samisk lue, pesk og har skaller og skallebånd på beina. Inga har samisk kofte og lue med sjal i halsen. Et liknende bilde ble publisert i Nordmannsforbundets julehefte 1950 og Magasinet for alle nr. 13, 29.mars 1961.
    Photo: Meyer, Elisabeth / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Mathis Johansen Sara og Inga Johansdatter Sara fotografert inne i lavvoen. Fotografert i Kautokeino i periden 1939-40. Begge er kledd i samiske drakter. Mathis bærer samisk lue, pe...