History1907 Bygget som CARL LEHNKERING av A. Vuijk & Zonen, Capelle a/d Yssel, Nederland for N.V. Mij. ss. Carl Lehnkering (Joh. Otten & Zoon), Rotterdam, Nederland.
1911 Solgt til N.V. Van Nievelt, Goudriaan & Co's. Stoomv. Mij., Rotterdam. Omdøpt til POOLSTER.
1914 Solgt til Gebr. van Uden's Scheepvaart & Agentuur Mij., Rotterdam.
1915 Solgt til Svenson & Jespersen, København, Danmark.
Videresolgt i juli til A/S Matti (G. M. Bryde), Kristiania. Omdøpt til MATTI.
Videresolgt i september til A/S Klosters Rederi, Stavanger.
Videresolgt i november til A/S Dampskib Matti (Willy Gilbert), Bergen.
1916 Solgt til Bechs Rederi-A/S (Carl Bech & Co., Kristiania), Tvedestrand.
1917 En ny kjele installert: 1 x dampkjele med dim.: 14,5’ x 10,8’ og 3 fyrganger. Heteflate 1.963 ft². Arbeidstrykk 175 psi. Bygget av North Eastern Marine Engineering Co. Ltd, Sunderland, England.
1925 Solgt til Yamamoto Shoji K.K., Amagasaki, Japan. Omdøpt til SHUNZAN MARU.
1929 Havarerte 07/07 på syd kysten av Quelpart Island (Cheju Do), Korea mens hun var på reise fra Wakamatsu, Japan til Shanghai, China med kull
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».