• Tyske soldater og offiserer i Narvik. Foran bilen: Nikolaus von Falkenhorst var en tysk general. Han planla og ledet det tyske angrepet på Norge og Danmark under andre verdenskrig, og var den militære sjefen for Wehrmacht i Norge fra april 1940 til desember 1944.
Narvik rådhus og Sten Berg gården til v.
    Photo: Museum Nord
Narvik rådhus og Sten Berg gården til v.
    Photo: Museum Nord

Tyske soldater og offiserer i Narvik. Foran bilen: Nikolaus von Falkenhorst var en tysk general. Han planla og ledet det tyske angrepet på Norge og Danmark under andre verdenskrig,...

1 comment

• Foran bilen: Nikolaus von Falkenhorst var en tysk general. Han planla og ledet det tyske angrepet på Norge og Danmark under andre verdenskrig, og var den militære sjefen for Wehrmacht i Norge fra april 1940 til desember 1944.