• Transporthenger. Lev A/S Norsk Jernverk. Bilde fra 1951.  Foto: "Schrøder T.hjem 51". Tekst påskrevet på bilde: "Lev: A/S Norsk Jernverk" .

"A/S Norsk Jernverk er et tidligere norsk industriforetak i Mo i Rana kommune i Nordland. Byggingen av jernverket ble vedtatt av Stortinget den 10. juli 1946, med den begrunnelse å gjøre Norge mer selvforsynt av stål, samt bidra til styrking av landsdelen Nord-Norge. " (Wikipedia)
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Transporthenger levert til A/S Norsk jernverk 1951

1 comment

• Her er det nok snakk om en leveranse til Norsk Jernverk, ikke fra. Jernverket produserte neppe tilhengere.