• Demonstrasjon og utprøving av Rolba produkter. Ingeniør Einar Davidsen demonstrerer Snow-Boy 2005, en relativt stor snøfreser av denne typen, utstyrt med folkevognmotor. Snøfreserne ble kjøpt mest av kommuner.  Snøskjerm og tralle er lagd av Colbjørnsen, i følge merking i album.  På bildet sitter føreren på sete på trallen.

"Snøskuffe og håndkraft var fortsatt det vanlige for de fleste da Colbjørnsen kom med Snow-Boy freseren. Føreren måtte gå etter å styre, men maskinen var brukbar til det meste." Jf. "Familiefirmaet-utenom allfarvei/2000 årsboken." Colbjørnsen & Co A/S, av Bjørn Ausjen Johannessen.
    Photo: Colbjørnsen & Co AS / Norsk vegmuseum

Demonstrasjon av snøfresing i Oslo på 1950-tallet