• Ødelagt godsvogn etter jernbaneulykken på Grorud 15.6.1940, da persontoget til Eidsvoll sporet av og flere vogner veltet. To mennesker ble drept og 12 mennesker såret i ulykken. Årsaken til ulykken var et jernstativ som lå i sporet og som sannsynligvis hadde falt av et møtende tog. Godsvogner ble benyttet som passasjervogner i dette toget, noe som bidro til det store skadeomfanget.
    Photo: Bech, Adolf / Museene i Akershus
    Photo: Bech, Adolf / Museene i Akershus

Ødelagt godsvogn etter jernbaneulykken på Grorud 15.6.1940, da persontoget til Eidsvoll sporet av og flere vogner veltet. To mennesker ble drept og 12 mennesker såret i ulykken. År...