• Konserter: 1. og 2.april 1995 i Caroline og Tingvoll videregåendes aula: med den musikalske klovnen "Melvin Tix" (Petter Vabog). På Tingvoll var salen praktisk talt tom, som følge av manglende lokalt PR-arbeid

Fv Tone Didriksen, Trygve Rossbach, Kåre Karlsen, Synnøve Hammervold.

1995 Håkon Gudbrandsen er årets konsertmestervikar, og har mye å tilføre med sin lange musikererfaring fra Harmonien. KSO har nå som medlemmer 15 yrkesmusikere, 26 skoleelever og 21 voksne amatører. Til årets operette: Johann Strauss’ "Flaggermusen" ville Operaen først engasjere konsertmester uten å konferere med KSO, noe som igjen satte samarbeidsforholdet på en alvorlig prøve. Årsmøtet vurderte å redusere styret fra 5 til 3 medlemmer, slik som et hadde vært inntil 1982, for å oppnå tettere samarbeid og mer forpliktende oppgavefordeling, men påtroppende leder la ned veto. Vedtekten om passive medlemmer i orkestret ble opphevet, og man vedtok å opprette en ny orkesterskole i samarbeid med Musikkskolen. Første steg var strykerseminar med Einar Heier fra Trondheim Symfoniorkester. Konserter: 1. og 2.april i Caroline og Tingvoll videregåendes aula: med den musikalske klovnen "Melvin Tix" (Petter Vabog). På Tingvoll var salen praktisk talt tom, som følge av manglende lokalt PR-arbeid. Festkonserten 17.mai ble igjen dirigert av Peder Rensvik og gikk overskudd, mens Ragna Fagelund fra Ålesund,Drammen og Stockholm 22.10. dirigerte Cesar Francks symfoni og Griegs Holbergsuite. Dette var første gang KSO hadde kvinnelig dirigent, noe som fungerte alldeles utmerket. Julekonserten 17.12. var tyngre enn vanlig, da gjestedirigent Alf Årdal valgte å spille to satser fra Schuberts åttende symfoni. Gail Opaas var solist i tre arier fra Händels Messias. Kasserer Aksel Holdhus lånte orkestret penger til å gjøre opp med årets solister. Bilde fra Trygve Rossbachs dokumentasjon av Kristiansund Symfoniorkesters virksomhet på andre halvdel av 1900-tallet; ca 1950-2000. Prøver, turer, sosialt samvær og konserter. (Fra Normøre museum sin fotosamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Konserter: 1. og 2.april 1995 i Caroline og Tingvoll videregåendes aula: med den musikalske klovnen "Melvin Tix" (Petter Vabog). På Tingvoll var salen praktisk talt tom, som følge ...