• "Freibusser" ved Frei Billags 25 års jubileum, her parkert
på rad og
rekke ved Rolf Skram. Legg merke til kiosken på
høyre side, samt Gartnerhallen i bakgrunnen hvor vi i 2019 finner Spar kolonoal.  - Busselskapet hette Kristiansund Frei Billag i 1959. Det ble stiftet i 1934 under navnet Frei Billag. I 1940 stod veien mellom Frei og Kristiansund ferdig. Rutene ble forlenget til Kristiansund, og Kristiansund Frei Billag ble nå navnet. (info:
Sveinung Berild)  -
Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

"Freibusser" ved Frei Billags 25 års jubileum, her parkert på rad og rekke ved Rolf Skram. Legg merke til kiosken på høyre side, samt Gartnerhallen i bakgrunnen hvor vi i 2019 fi...

1 comment

• Busselskapet hette Kristiansund Frei Billag i 1959. Dert ble stiftet i 1934 under navnet Frei Billag. I 1940 stod veien mellom Frei og Kristiansund ferdig. Rutene ble forlenget til Kristiansund, og Kristiansund Frei Billag ble nå navnet.