• Serie byprospekter Kristiansund. Arne Larsens forelegg - Et titteskapsbilde trykket av Winckelmann & Söhne i Berlin.
 I 1847 sendte Winchelmann & sønner ut en katalog over titteskapsbilder og der ble det nevnt 41 bilder.
 Ifølge Deutsche Bücherei i Leipzig er det kun to av disse bildene som har nordiske motiver, nr. 17 som viser Bergen og nr. 19 av Kristiansund.
 Nordmøre Museum har et eksemplar av titteskapsbildet fra Kristiansund og som vises på dette digitale fotoet.
 Dette er et bilde som har en størrelse på 23,5 x 35,5 cm, og er tegnet etter A. Larsens prospekt og er omtalt
 i Arne I. Hoems bok
 Kristiansund og Nordmøre i gamle dager, utgitt av Nordmøre Museum.
 Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Serie byprospekter Kristiansund. Arne Larsens forelegg - Et titteskapsbilde trykket av Winckelmann & Söhne i Berlin. I 1847 sendte Winchelmann & sønner ut en katalog over titteska...