• ";Paul O. (?). 1890"; Kan det være Paul O. Brun det skal stå? Det er mulig, men usikkert. Bankkasserer, komps med Knut Hamsun, i så fall. Hybelboer hos enkefru havnefogd Lous i Helsings gate. Bildet er fra Christian Johnsen samlingene som finnes i serien KMb-2008-047. Dette albumet strekker seg fra KMb-2008-047.0208 til KMb-2008-047.0289.

ALTØ:  Ved folketellingen 1865 bodde Paul Bruns foreldre og søsken i Vågebakken 33, senere Vågebakken 21.  Paul Brun var født  i 1856 og var i flere år annsatt som bokholder ved Norges Banks avdeling i Kristiansund og senere forflyttet til Norges Banks avdeling i Oslo. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Tilleggsinformasjon: Joda, det er Paul Dominicus Brun (1857-1928), min oldefars bror. Vi har flere bilder av ham. Mvh Elisabeth Brun Kyrkjebø.
    Photo: Nordmørsmusea

";Paul O. (?). 1890"; Kan det være Paul O. Brun det skal stå? Det er mulig, men usikkert. Bankkasserer, komps med Knut Hamsun, i så fall. Hybelboer hos enkefru havnefogd Lous i Hel...

1 comment

• Joda, det er Paul Dominicus Brun (1857-1928),