• Interiørbilde fra Kirkelandet Kirke I Roligheten på Kirkelandet i Kristiansund. Orgelfasaden. Byggemester Harry Mathisens anbud på de bygningsmessige arbeider var på kr. 2.357.296, mens de andre anbudene på underarbeid påløp på til sammen kr. 665 704. I tillegg måtte det innhentes pristilbud på orgel, som ble levert av orgelmaker J. H. Jørgensen til en pris av kr. 178.000. Et elektroakustisk klokkeanlegg og klokkespill til kr. 65.000 ble donert av Kristiansunds spareskillingsbank, noe formannskapet vedtok å ta imot med takk. Grunnsteinen for kirken ble lagt søndag, 10. desember 1961 av Nidaros biskop Tord Godal, hvorpå mandag, 11. desember entreprenøren tok arbeidet fatt med utgraving av tomten. Råbygget stod klart februar 1963, hvorpå det innvendige arbeidet startet. Den 24. mai 1964 ble nye Kirkelandet kirke innviet av biskop Tord Godal. Utgiver av kortet er trolig Mittet & Co, mens datering er trolig mellom 1964 og 1980. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. Kilde: Kirkelandets kirke. Festskrift ved kirkeinnvielsen 24. mai 1964, Side 9 til 20.
    Photo: Nordmørsmusea

Interiørbilde fra Kirkelandet Kirke I Roligheten på Kirkelandet i Kristiansund. Orgelfasaden. Byggemester Harry Mathisens anbud på de bygningsmessige arbeider var på kr. 2.357.296,...