• Postkort: Gomalandet med innløpet til Vågen nærmest med "Likvoren" og Freiveien nærmest til høyre.  "Likvoren" var stedet der begravelsesfølget la til når de skulle til Gomalandet gravsted.  Fergemannen hadde også plass her.  Videre sees Redningselskapet båter oppankret.  Lengere inne ligger skipsverftet  Kristiansunds mekaniske verksted (Mollan) og Goma fabrikker innerst.  Midt i bildet stikker Stortua opp med bebyggelsen fra 1960-70 tallet.  Wilh. Dalls vei går like bak Stortua.  Så kommer Folkeparken, Idrettshallen og banen, Atlanten videregående skole og lengst til høyre i bakgrunnen har vi Lasken (Laksvågen) badeplass/Fosnakulturfunnsted.
(Fra Nordmøre Museums fotosamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort: Gomalandet med innløpet til Vågen nærmest med "Likvoren" og Freiveien nærmest til høyre. "Likvoren" var stedet der begravelsesfølget la til når de skulle til Gomalandet ...