• Postkort "4743 Kristiansund N" fra Norsk Luftfoto A/S som viser byen fra tiden før 1940. Her ser vi vestre bydel på Kirkelandet til venstre og sørom på Innlandet til høyre i front, med Sørsundet midt i mellom. I bakgrunnen ser vi Gomalandet til venstre med Vågen i mellom, samt Nordlandet til høyre for denne igjen. Det er Nordsundet som skiller "Goma" fra Nordlandet, samt Marcussundet som skiller Nordlandet fra Innlandet. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort "4743 Kristiansund N" fra Norsk Luftfoto A/S som viser byen fra tiden før 1940. Her ser vi vestre bydel på Kirkelandet til venstre og sørom på Innlandet til høyre i front,...