• Laura Susanne Øwre f. 1844, datter av den første apoteker i Ålesund, Peder (Peter) Jalles Øwre og hans kone Karen Splid. Laura ble gift med  byingeiniør Hagbart Brinchmann i Kristiansund. De bodde i Kristiansund, hvor Hagbart var byingeniør. Stadsingeniør.

Ut fra kjole- og hårmote, samt avfotografertes alder, er fotografiet sannsynligvis tatt rundt 1860. På den tiden bodde Laura i Ålesund. (Info:
Randi Elisabeth Hagen).. Bildet er trolig fra Christian Johnsens fotosamling, med reg. nr. KMb-2008-031.0001 til KMb-2008-031.0144.  Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Laura Susanne Øwre f. 1844, datter av den første apoteker i Ålesund, Peder (Peter) Jalles Øwre og hans kone Karen Splid. Laura ble gift med byingeiniør Hagbart Brinchmann i Kristi...

1 comment

• Laura Susanne Øwre f. 1844, datter av den første apoteker i Ålesund, Peder (Peter) Jalles Øwre og hans kone Karen Splid. Laura ble gift med byingeiniør Hagbart Brinchmann i Kristiansund. De bodde i Kristiansund, hvor Hagbart var byingeniør.