• Sundbåtene Lyn og Kvikk. Sistnevnte ble solgt i 1965 (bygd i 1951). (Info: Tor Arne Skålvik 2017)  Postkort med motiv fra Piren; Kirkelandet allmenning på Kirkelandet i Kristiansund, mens det ennå var en Narvesenkiosk på Piren (og før Bergsli sin kiosk der). I bakgrunnen ser vi Nordlandet til høyre, samt Nordsundbrua som knytter Nordlandet sammen med Gomalandet til venstre. Utgiver av kortet er Normanns Kunstforlag as. Datering er år 1960 til 1965. Fra Ida M. Knudtzons fotosamlinger, nå en del av Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Sundbåtene Lyn og Kvikk. Sistnevnte ble solgt i 1965 (bygd i 1951). (Info: Tor Arne Skålvik 2017) Postkort med motiv fra Piren; Kirkelandet allmenning på Kirkelandet i Kristiansun...

1 comment

• Det står to forskjellige datorammer her. Hvilken er riktig? På bildet ser vi sundbåtene Lyn og Kvikk. Sistnevnte ble solgt i 1965 (bygd i 1951).