• variant-Foto fra interiøret ved Birkelund i Rastarkalvvegen 33 på Frei i Kristiansund. Her ser vi fra peisestuen. Birkelund - bedre kjent som Knudtzonlunden - er en herskapsvilla med egen tjenerbolig, som fungerte som sommerbolig for Nicolay H. Knudtzon III med familie. Eiendommen er på 12 mål, og boligen på hele 322 m2 og er reist i Sveitserstil med utsiktstårn. Fotograf er Stein Bach. Se KmB-2007-016.0113 til KmB-2007-016.0276. Datering serie er 15. mars 1999. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

variant-Foto fra interiøret ved Birkelund i Rastarkalvvegen 33 på Frei i Kristiansund. Her ser vi fra peisestuen. Birkelund - bedre kjent som Knudtzonlunden - er en herskapsvilla m...