• Fotografi etter en farvelagt tegning trolig av A. Askvold signert 1855 med tittel ”de nordligste Huse på Kirkelandet”. Atkomst over land var en umulig bakvei.

Orginalen eides av konsul Gram Parelius i Kristiansund.  Fotografert er tatt for D.K.L. Tegning av de norvestlige husene ved Torget på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser Kirkelandet kirke på Torget i bakgrunnen. Tegningen er datert til omlag 1855 og utført av A. Askvold, mens reprobildet er fra 1910 og utført av Ole Olsen Ranheimsæter. Informasjonen basert fra foto med reg. nr. KMb-1982-024.0040. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Fotografi etter en farvelagt tegning trolig av A. Askvold signert 1855 med tittel ”de nordligste Huse på Kirkelandet”. Atkomst over land var en umulig bakvei. Orginalen eides av ...