• Maleri ant. av Schaanning-gården på det gamle Torget på Kirkelandet i Kristiansund omkring 1860 til 1884, her omgitt av et hvitt stakittgjerde. Like i bakgrunnen ser vi Kirken på torget. Denne ble revet i 1884 etter at den nye ble bygd på Lyhshaugen i 1878. I bakgrunnen ser vi ellers fra venstre: Bernstorffskolen, Folkets hus, Arbeiderforeningen og Rådstua med fenglset like bak. Malt av Ranheimsæter i 1942. sjømannskole, arbeiderforening, rådstue, rådhus, Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Maleri ant. av Schaanning-gården på det gamle Torget på Kirkelandet i Kristiansund omkring 1860 til 1884, her omgitt av et hvitt stakittgjerde. Like i bakgrunnen ser vi Kirken på t...