• ";Præster til Tingvold";. Samling av bilder/maleri med navn av 15 prester som sannsynligvis har vært prester i Tingvoll kirke. Mellom prestene er det satt inn bilde av interiøret i kirken og ett av kirken og prestegården. Det kan tydes som det står: ";Ant. byg. omkring aar 1200";. Nederst er en kirkebok. Bildene er innrammet av en bord med 12 menn Apostler? Øverst og nederst er det 4 ansikter (Kapitæl) av menn. Siden siste år for prest er skrevet 1894 må vi anta av årstallet er omtrent der. Tingvoll kirke er en av de gjenværende gamle stenkirkene som ble bygget i Norge gjennom tidene. Nøyaktig byggeår vet vi ikke, men det er anslått at den ble reist engang mellom 1150 og 1200. Prester, kirkeinteriør, bibel, ansikter, kirke, prestegaard, kapitel, (Nordmøre Museums fotosamlinger)
    Photo: Nordmørsmusea

";Præster til Tingvold";. Samling av bilder/maleri med navn av 15 prester som sannsynligvis har vært prester i Tingvoll kirke. Mellom prestene er det satt inn bilde av interiøret i...