• Fotograf Ole O. Ranheimsæters sønn: Ernst Ranheimsæter (1896-). Ernst tok ingeniørutdanning i Tyskland og emigrerte til USA, i 1960 bosatt i Astoria, New York, gift med Gustel (Augusta) Imgram fra Montabaur i Tyskland, f. 17.7. 1902. Ernst og Gustel hadde datteren Anita, gift Reinert, født i New York 1930, som har gitt Nordmøre museum mange bilder.

Et foto av Ernst Ranheimsæter som sitter ved telefonen. Merk den åpne typen telefon, og uttaket i veggen. Ellers så er det verdt å merke seg bøkene på det vesle bordet, samt kalenderen fra A M Smith, neppe norsk, som henger på veggen. Bildet er gitt av Anita Ranheimsæter Reinert, så bildet er mest sannsynlig fotografert av Ole Olsen Ranheimsæter, som var en kjent fotograf i Kristiansund på denne tiden. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Fotograf Ole O. Ranheimsæters sønn: Ernst Ranheimsæter (1896-). Ernst tok ingeniørutdanning i Tyskland og emigrerte til USA, i 1960 bosatt i Astoria, New York, gift med Gustel (Aug...