• Margrethe (f.1895) og Christine/Kristine (f.1896) (kjælenavn Kikki) Petersen, iført nasjonaldrakt, seinere kalt bunad. (fødselsår sannsynlig ut fra funnet informasjon.) Til venstre sitter Margrethe(?) med en liten rosemalt kiste på fanget, mens Kristine(?) holder en rosemalt buff(?) i venstre hånd. Ellers så er det verdt å merke seg snørestøvlene. Bildet er datert ca. 1902. Giver av bildet er Anita Ranheimsæter Reinert, så fotograf er mulig Ole Olsen Ranheimsæter. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Margrethe (f.1895) og Christine/Kristine (f.1896) (kjælenavn Kikki) Petersen, iført nasjonaldrakt, seinere kalt bunad. (fødselsår sannsynlig ut fra funnet informasjon.) Til venstre...