• Parti av Torvet i 1883, hvor vi ser mot nordvest opp Parkveien og Langveien. Til høyre for denne veien finner vi en åpen plass hvor kommunebygningen senere kom. Ellers så ser vi Rådstuen til venstre for Parkveien. Like bak denne bygningen finner vi det gamle fengslet i Kristiansund. Bygningen ytterst til venstre er Arbeiderforeningens lokaler på Torvet. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Parti av Torvet i 1883, hvor vi ser mot nordvest opp Parkveien og Langveien. Til høyre for denne veien finner vi en åpen plass hvor kommunebygningen senere kom. Ellers så ser vi Rå...