• Her kommer trappa og Caroline - foto fra den første kirketomten. Nå anleggstomten og byggeplassen ved Caroline Knudtzons plass/ Konsul Knudtzons gate. Til høyre ser vi litt av Norges Banks lokaler i Bernstorffstredet 2, som ble oppført i 1945-1952. Arkitektene var Eivind Moestue og Ole Lind Schistad. I dag (2008) holder Kristiansund folkebibliotek til i dette bygget. Resten av området blir nå bebygd, og Kinohallen, seinere kalt Caroline Konferanse- og Kinosenter vil for eksempel bli reist til venstre på bildet. Datering er oktober 1951. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Her kommer trappa og Caroline - foto fra den første kirketomten. Nå anleggstomten og byggeplassen ved Caroline Knudtzons plass/ Konsul Knudtzons gate. Til høyre ser vi litt av Norg...