• Fra Kaibakken hvor vi finner Olaf Grimsmo's foretning helt ytterst til venstre (Storgata 1). Her finner vi Vita per 2008. På andre av gaten ser vi Spareskillingsbanken (Storgata 2). Her finner vi Terra Eidendomsmegling NordVest as i dag. Fortsetter vi opp Kaibakken ser vi apotek 1 Løven som det nå heter. På andre siden av tverrgaten finner vi Sverdrups Bokhandel as (Nedre Enggate 5/7) eller som det heter i 2008 Ark Sverdrup. I den neste bygården på den andre siden av tverrgaten for Sverdrup finner vi blant annet Kafe Utsyn. I dag finner vi fortsatt Utsyn i andre etasje, mens i første etasje finner vi nå Burger King, der Dressmagasinet var før. Ellers så ser vi biler i gatene og mennesker langs fortauene å¨begge sider av Kaibakken. I gjenreisningsplanen ble gata kalt Oppfarten.  Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Fra Kaibakken hvor vi finner Olaf Grimsmo's foretning helt ytterst til venstre (Storgata 1). Her finner vi Vita per 2008. På andre av gaten ser vi Spareskillingsbanken (Storgata 2)...