• Kristiansund N, 2. verdenskrig : Ortskommandant Edmund Bräuer ( 1942-1945) fra Linz i Østerrike, 48 år på bildet, var her i 3 år. ( ser på rorhus) ombord i båten Niedersachsen som het Oma 2 før og etter at krigen var slutt. (Info: Bjørn Ove Angvik .2016). -  Tyske offiserer på dekket av en tysk oppsynsbåt i Kristiansund.  Fotoet er fra firmaarkivet til en som var aktiv nazist under andre verdenskrig. Datering ser ut til å være 1942 etter påført tekst. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Kristiansund N, 2. verdenskrig : Ortskommandant Edmund Bräuer ( 1942-1945) fra Linz i Østerrike, 48 år på bildet, var her i 3 år. ( ser på rorhus) ombord i båten Niedersachsen som ...

1 comment

• Kristiansund N :Ortskommandant Edmund Bräuer ( 1942-1945) ( ser på rorhus ombord i Niedersachsen som het Oma 2 før og etter at krigen var slutt.