• Gateparti fra Langveien, hvor vi ser de to nærmeste husene til venstre som tilhørte farver Øyen i 1860. Vi kan se skiltet hans utenfor i tøy (en malt fane). Deretter kommer farver Wichbergs farveri, kjøpmann Volckmars gård som til 1850 årene var posthus. Deretter kommer stadslege Tønnesens hus. På høyre side finner vi kasserer Ferdinand Walters (Walthers?), med et brønnhus like foran som tilhørte Johan P. Clausen. I bakgrunnen ser vi toppen av Kirkelandet Kirke på Torget. Til høyre et brønnhus i pyramideform. Reprofotograf er Ole Olsen Ranheimsæter. Bildet er datert til omlag 1860. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Gateparti fra Langveien, hvor vi ser de to nærmeste husene til venstre som tilhørte farver Øyen i 1860. Vi kan se skiltet hans utenfor i tøy (en malt fane). Deretter kommer farver ...