• Et foto fra Torget på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser det første Grand Hotell midt på bildet. Hotellet brant senere ned i 1907. Mens det første var bygd i Sveitserstil, ble det andre bygd i en nøktern Jugendstil.  Ellers så ser vi en større større folkemengde som er samlet på torgplassen en regnværsdag. De fleste med penere klær, så bildet er trolig fra en søndag eller en helligdag. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

Et foto fra Torget på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser det første Grand Hotell midt på bildet. Hotellet brant senere ned i 1907. Mens det første var bygd i Sveitserstil, ble...