• Brakkebyen på Nordlandet fotografert i fra Bjønnahaugen. En del av barakkene som ble oppsatt for erstatning for de bombede og nedbrente boligene under bombingen av byen i april 1940. Nedenfor haugen ser en bebyggelsen fra 1915-20 årene og gårdsbruket til Boksaspen. Til høyre ser en bebyggelsen i Vikan og Bolgsvaet. Lengst til høyre ligger Rensvik på Frei.
I bakgrunnen
ser vi
fjellene på Straumsnes med Valfjellet, Årsundfjellet, Strandafjellet, Liafjellet og det karakteristiske Magnhildberget. (Tilleggsinfo: Ronny Bolgen.)
    Photo: Nordmørsmusea
I bakgrunnen
ser vi
    Photo: Nordmørsmusea