• Siluettbilde av en kvinne ca. 1700-tallet.
Sort/hvit
av kvinnen Mads Anna B. Moses f. Tvedt, (teksten er hentet fra baksiden av bildet) som var datter av statsmegler Frantz Tvedt og hustru Karen Ludvigsdatter Lem. Anna Bolette ble gift med Isaac Moses senior 1738-1822, nevø av John Moses. Kvinnen ser ut til å ha strikketøy i hendene på det ene bildet og kurv i det andre.

Anne Bolettes far Frantz Tvedt kjøpte omkring 1780 Wesseleiendommen på Innlandet
 hvor han drev jorddyrking i stor stil idet han dyrket opp det meste av Wesselenga.
 Ca. 1800 overtok Isaac Moses svigerfarens eiendom.
 Han lot de gamle bygninger restaureres og oppførte en sidebygning hvor det ble drevet ølbryggeri.
 Anne Bolette satt med eiendommen etter mannens død helt til 1839.
 Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Siluettbilde av en kvinne ca. 1700-tallet. Sort/hvit av kvinnen Mads Anna B. Moses f. Tvedt, (teksten er hentet fra baksiden av bildet) som var datter av statsmegler Frantz Tvedt o...