• Vann i havet og på land, postkort m Motiv fra Rådhusplassen på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser en vannfontene (nå 2010 forlengst flytta til Vanndamman - folk ble våte i vindkast) sentralt plassert på torgplassen. Like i bakgrunnen ser vi to rutebusser ved busstoppeplassen. Ellers så er det Gomalandet vi ser i bakgrunnen. Bildet viser to busser fra Kristiansund Frei Billag siden de har fargene fra dette selskapet. Disse bussene er modeller fra midten av 1950-tallet. (Info: Sveinung Berild - 07.10.2016)  Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Vann i havet og på land, postkort m Motiv fra Rådhusplassen på Kirkelandet i Kristiansund, hvor vi ser en vannfontene (nå 2010 forlengst flytta til Vanndamman - folk ble våte i vin...

1 comment

• Bildet viser to busser fra Kristiansund Frei Billag siden de har fargene fra dette selskapet. Disse bussene er modeller fra midten av 1950-tallet.