• Bildet er tatt lenge før 1886, da den nye store Hvedinggården stod ferdig. Denne gården (på bildet) ble (inn-)kjøpt av Hveding i 1855, og revet i 1884, før den nye store Hvedinggården i 3 etasjer som også opptok tomten som på dette bildet er bak et gjerde. (Info: Elisabeth Hveding). Fra Byfogd Lindahls plass ser vi oppover Hauggata. Byfogd Lindahls plass forsvant da Kaibakken ble anlagt i 1940. Fra venstre ser vi Johan A. Hvedings butikklokaler og til høyre Johan M. Gulbrandsens husholdningsforetning. Gulbrandsen spilte cello og var første styreleder i Kristiansund Symfoniorkester som ble stiftet i 1919. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet er tatt lenge før 1886, da den nye store Hvedinggården stod ferdig. Denne gården (på bildet) ble (inn-)kjøpt av Hveding i 1855, og revet i 1884, før den nye store Hvedinggår...

1 comment

• Feil tidsangivelse Hvedinggården over 3 etg stod ferdig i 1886