• Fotografi av
 ";De syv søstre";. De syv søstrene er en foss med omtrentlig fallhøyde 300 meter. Fossen er dannet av Knivsflåelvane, som ligger ved siden av hverandre midtveis inne i Geirangerfjorden. Navnet er oppstått fordi fossefallene på avstand kan likne på håret til syv kvinner. På motsatt side av fjorden finner man fossefallet Friaren (Skageflåfossen), som har et flaskeformet utseende. Angivelig skal «Friaren» være ulykkelig (og derfor henfallen til flasken), da han har ventet svar på sitt frieri til søstrene (kilde: www.wikipedia.no).
 Det er uvisst når bildet er tatt, men
 antagelig omkring 1920 til 1939. Fotograf er trolig Georg Sverdrup. Fra Nordmøre museums fotosamlinger. /Reg:EFR2013/
    Photo: Nordmørsmusea

Fotografi av ";De syv søstre";. De syv søstrene er en foss med omtrentlig fallhøyde 300 meter. Fossen er dannet av Knivsflåelvane, som ligger ved siden av hverandre midtveis inne ...